Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.

Kort om arbeidsgiver
Vi er på jakt etter deg som er interessert i å jobbe forebyggende med arbeidsmiljø og arbeidshelse. Som ønsker å hjelpe ansatte med arbeidsrelaterte helseproblemstillinger, men som også ønsker å hjelpe oss med råd og anbefalinger til bedrifter og virksomheter rundt arbeidshelse, som en del av vår tverrfaglige bistand til kundene våre.
Vi ser fortrinnsvis etter søkere som enten allerede er spesialister eller holder på å spesialisere seg innen arbeidsmedisin. Om du skulle ha en annen bakgrunn og er nysgjerrig på å begynne i et slikt spesialiseringsforløp, er du også hjertelig velkommen til å søke. Vi ser etter noen som er omgjengelig og serviceinnstilt, og kan bidra til et positivt og inkluderende arbeidsmiljø.
Vi ser for oss at du trives med å jobbe selvstendig, men en del oppdrag vil det være naturlig å gjøre sammen med kolleger fra andre faggrupper. I rollen vil du også være kontaktperson ovenfor bedrifter og bidra inn som fast deltaker i AMU, gjennomføre innledende vurderinger av arbeidsmiljø (grovkartlegginger av arbeidsmiljøfaktorer) og delta på vernerunder og befaringer. Vi har fokus på god opplæring og styrking av rolleforståelse, som vil bli gitt i forkant av slike oppgaver dersom dette skulle være nytt. Det er en fordel om du er god til å tenke systematisk og har gode evner til kommunikasjon og relasjonsbygging når du bistår bedrifter og virksomheter med råd og anbefalinger.
Våre kjerneverdier er engasjert, pålitelig, kompetent og løsningsorientert – verdier vi også håper å kunne se igjen i deg som søker.
Noe reisetid må påberegnes, da man tidvis reiser ut til arbeidsplasser, og eventuelt mellom kontorene våre i Trøndelag.

Arbeidsoppgaver
  • Delt medisinsk faglig ansvar for innhold av tjenester, sammen med andre bedriftsleger i MDCO Midt-Norge.
  • Rådgivning ovenfor ledere og vernetjeneste hos MDCO sine virksomheter om arbeidsmiljøspørsmål (Målrettede helseundersøkelser, yrkesvaksiner, mv.)
  • Organisering og planlegging av målrettede helseundersøkelser, og om ønskelig gjennomføring av noen av disse selv.
  • Bistand rundt kartlegging og risikovurderinger arbeidsmiljø i MDCO sine virksomheter.
  • Oppfølging av ansatte med arbeidsrelaterte helseplager, eller oppfølging etter funn fra målrettede helseundersøkelser gjennomført av bedriftssykepleiere.
  • Undervisning til kollegaer, bedrifter og virksomheter om arbeidshelse.
  • Bidra til å etablere og vedlikeholde gode og langsiktige relasjoner med kunder. Kontaktperson for egen bedrifts portefølje
  • Rapportskriving og dokumentasjon i tråd med gjeldende krav
    (Handlingsplaner for bruk av BHT, årsrapporter)
Kvalifikasjoner
  • Autorisasjon som lege
  • Gjennomført turnus/LIS 1
  • Bruk av digitale verktøy og ny teknologi for effektiv gjennomføring av tjenester
  • Reisevirksomhet i regionen -førerkort klasse B og tilgang til egen bil er derfor påkrevd
 
Ønskede kvalifikasjoner
  • Spesialist i arbeidsmedisin
  • Erfaring fra bedriftshelsetjeneste og/eller arbeidsmedisinsk avdeling
  • Erfaring fra forebyggende arbeidsmiljøarbeid
  • Erfaring fra allmennmedisin, samfunnsmedisin eller annen spesialiseringsforløp med overføringsverdi til denne stillingen
 
Vi tilbyr
  • Gode opplæringsrutiner og fokus på kompetanseheving for de som er ny i fagfeltet
  • En spennende og utfordrende jobb i Norges ledende norskeide bedriftshelsetjeneste
  • Et tverrfaglig, innovativt og voksende arbeidsmiljø
  • Kompetente kolleger med lang erfaring
  • Konkurransedyktige betingelser med gode pensjons- og forsikringsordninger. Lønn etter avtale.
Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.
Stillingskategori
Bedriftslege
Arbeidsgiver
MDCO Midt Norge AS
Kontaktperson
Navn: Heidi Hiller Hoftun
Tittel: Nestleder/Avd.Leder
Telefon: 99534679
E-post: Heidi.Hoftun@mdco.no
Søknad
Søknad merkes: Bedriftslege
Send søknad på mail
Arbeidssted
Trondheim
Lade alle 86
7041 TRONDHEIM
Søk på stillingen