Kort om arbeidsgiver
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Sykehjemslegene i Asker kommune er organisert i avdeling Legetjenester og inngår i virksomheten Helse, Rehabilitering og Mestring. Sykehjemslegene er fordelt på 6 bo og omsorgssentre med ulike typer plasser: Søndre Borgen/KAD, Solgården, Hurum, Gullhella, Nesbru og Bråset. Legene er tilstede på dagtid mandag – fredag. Kveld og helg benyttes legevakt.
Det er felles fagforum for sykehjemslegene og samarbeid med spesialisthelsetjenesten innen palliativ behandling, med mulighet for hospitering. Leger i spesialisering (ALIS) har utdanningsplan, veiledning og supervisjon jfr ny spesialistforskrift.
Stillingen (100% fast) er for tiden lokalisert 60% på Nesbru Bo- og omsorgssenter og 40% på Gullhella bo- og omsorgssenter. Det kan bli mulighet for å flyttes til andre sykehjem i Asker kommune.
Arbeidsoppgaver
- Medisinsk oppfølging av kronisk og akutt sykdom hos beboerne ved bo- og omsorgssentrene.
- Individrettet oppfølging som årskontroller, pårørendesamtaler, diagnostikk og behandling.
- Journalføring i henhold til lovverk.
- Veiledning til øvrige faggrupper, LIS 1, medisinstudent.
- Aktiv bidragsyter i tverrfaglig arbeid.
- Ta del i utvikling av legetjenesten i sykehjem og utvikling av tjenesten.
- Være med på å skape gode relasjoner til våre brukere, kollegaer og samarbeidspartnere
Andre kommunale legeoppgaver ved behov
Bidra til å levere Asker kommunes kvalitetsreform «Leve hele livet»
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisasjon som lege
- Godkjent turnus/LIS1-tjeneste
- Søker må ha spesialistgodkjenning i allmennmedisin eller være under spesialisering i allmennmedisin. Annen relevant spesialitet er også aktuell.
- Ønskelig med erfaring innen sykehjemsmedisin
- Ønskelig med erfaring med Gerica eller tilsvarende EPJ
- Gode norsk-kunnskaper både skriftlig og muntlig. Om man ikke har norsk som morsmål er det krav om språknivå tilsvarende B2
Personlige egenskaper
- God på internt og eksternt samarbeid, herunder dialog med brukere og pårørende
- Forståelse for sykehjemsmedisin
- Gode samarbeidsevner
- Arbeider godt både selvstendig og i team
- Nøyaktig og strukturert
- God arbeidskapasitet, er målrettet og beslutningsdyktig
- Ønske om å bidra faglig og personlig med engasjement i et tverrfaglig miljø.
- Gode evner til å kommunisere med mennesker i en vanskelig situasjon
- Er fleksibel
Vi tilbyr
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Gode lærings- og utviklingsmuligheter
- Et godt fag- og arbeidsmiljø, engasjerte kollegaer
- Mulighet til å gjennomføre spesialisering i allmennmedisin
- Lønn etter gjeldende avtale og kvalifikasjoner
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Politiattest kreves av den som får tilbud om stillingen
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.