Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.

Kort om arbeidsgiver
Sykehjemslegene i Asker kommune er organisert i avdeling Legetjenester og inngår i virksomheten Helse, Rehabilitering og Mestring. Sykehjemslegene er fordelt på 6 bo og omsorgssentre med ulike typer plasser: Søndre Borgen/KAD, Solgården, Hurum, Gullhella, Nesbru og Bråset. Legene er tilstede på dagtid mandag – fredag. Kveld og helg benyttes legevakt.

Det er felles fagforum for sykehjemslegene og samarbeid med spesialisthelsetjenesten innen palliativ behandling, med mulighet for hospitering. Leger i spesialisering (ALIS) har utdanningsplan, veiledning og supervisjon jfr ny spesialistforskrift.

Stillingen (100% fast) er for tiden lokalisert 60% på Nesbru Bo- og omsorgssenter og 40% på Gullhella bo- og omsorgssenter. Det kan bli mulighet for å flyttes til andre sykehjem i Asker kommune.

Arbeidsoppgaver
  • Medisinsk oppfølging av kronisk og akutt sykdom hos beboerne ved bo- og omsorgssentrene.
  • Individrettet oppfølging som årskontroller, pårørendesamtaler, diagnostikk og behandling.
  • Journalføring i henhold til lovverk.
  • Veiledning til øvrige faggrupper, LIS 1, medisinstudent.
  • Aktiv bidragsyter i tverrfaglig arbeid.
  • Ta del i utvikling av legetjenesten i sykehjem og utvikling av tjenesten.
  • Være med på å skape gode relasjoner til våre brukere, kollegaer og samarbeidspartnere

    Andre kommunale legeoppgaver ved behov 
    Bidra til å levere Asker kommunes kvalitetsreform «Leve hele livet»
Kvalifikasjoner
  • Norsk autorisasjon som lege
  • Godkjent turnus/LIS1-tjeneste
  • Søker må ha spesialistgodkjenning i allmennmedisin eller være under spesialisering i allmennmedisin. Annen relevant spesialitet er også aktuell.
  • Ønskelig med erfaring innen sykehjemsmedisin
  • Ønskelig med erfaring med Gerica eller tilsvarende EPJ
  • Gode norsk-kunnskaper både skriftlig og muntlig. Om man ikke har norsk som morsmål er det krav om språknivå tilsvarende B2
Personlige egenskaper
  • God på internt og eksternt samarbeid, herunder dialog med brukere og pårørende
  • Forståelse for sykehjemsmedisin 
  • Gode samarbeidsevner
  • Arbeider godt både selvstendig og i team 
  • Nøyaktig og strukturert
  • God arbeidskapasitet, er målrettet og beslutningsdyktig
  • Ønske om å bidra faglig og personlig med engasjement i et tverrfaglig miljø.
  • Gode evner til å kommunisere med mennesker i en vanskelig situasjon
  • Er fleksibel
Vi tilbyr
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Gode lærings- og utviklingsmuligheter
  • Et godt fag- og arbeidsmiljø, engasjerte kollegaer
  • Mulighet til å gjennomføre spesialisering i allmennmedisin
  • Lønn etter gjeldende avtale og kvalifikasjoner
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

    Politiattest kreves av den som får tilbud om stillingen
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.

Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.
Stillingskategori
Sykehjemslege
Arbeidsgiver
Asker kommune
Nesbru Bo- og omsorgssenter og Gullhella bo- og omsorgssenter
Kontaktpersoner
Navn: Jens Christian Küenzlen
Tittel: Medisinsk rådgiver
E-post: jens.christian.kuenzlen@asker.kommune.no
Navn: Mona Elisabet Olsen
Tittel: Avdelingsleder
E-post: mona.elisabet.olsen@asker.kommune.no
Arbeidssted
Holmquistveien 10
1394 NESBRU
Søk på stillingen