Kort om arbeidsgiver
Kragerø er en kjent sommerby som ligger vakkert til ved kysten med et mylder av øyer og skjær – Perlen blant kystbyene. Naturen, skjærgården, kunst og kultur sammen med fargerik småbyidyll legger til rette for gode opplevelser og et berikende friluftsliv til alle årstider. Kragerø kommune har ca. 10500 innbyggere og et variert nærings- og kulturliv. Kommunen har full barnehagedekning, et desentralisert grunnskoletilbud og videregående skole med et variert tilbud. Innenfor en reisetid på en time når du en rekke større byer i regionen og sentrale kommunikasjonsknutepunkter. Aktive innbyggere, lag og foreninger, næringslivet og kommunen arbeider sammen til felles innsats og bidrar til at Kragerø er et godt sted å bo, besøke og drive næring i.
Kragerø kommune ønsker å være et godt sted å jobbe som fastlege, og nå har vi to ledige vikariater f.o.m august 2025. Det ene vikariatet gjelder til januar 2026 og det andre til september 20
Vi vet at du som lege er svært attraktiv, og at det er mange som ønsker å få deg med på laget. Vi mener likevel at vi kan tilby noe som gjør at du bør vurdere å søke til Kragerø kommune, enten du er nyutdannet, i spesialistløp eller allerede spesialist i allmennmedisin.
Stillingene er tilknyttet vårt kommunale legesenter, som samlet består av 7 fastlegehjemler og tilknyttet hjelpepersonell. Kommunen vil stå som arbeidsgiver av den daglige driften av legekontoret.
Vi tilbyr ikke bare jobb i en attraktiv by med fantastiske turmuligheter og en vakker skjærgård. Vi ønsker også å gi deg en god start som fastlege!
Dette innebærer at du:
• Blir en del av et godt, faglig fellesskap, med oppfølging fra kommunen.
• Kan velge om du vil ha fast ansettelse (fastlønn), eller om du vil være selvstendig næringsdrivende.
Som selvstendig næringsdrivende vil du få en 0-avtale med kommunen.
• Får tilbud om kurs og seminarer som gjør deg godt rustet til jobben.
• Du har god mulighet til kommunale oppgaver dersom du ønsker det, herunder også legevakt.
Kvalifikasjoner
• Norsk autorisasjon som lege.
• Godkjent turnus - LIS1.
• Spesialisering i allmennmedisin, påbegynt spesialisering eller ønske om spesialisering (ALIS-løpet).
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
• Det er krav om politiattest.
Personlige egenskaper
• Du har gode samarbeidsevner, og stor vilje til å bidra til et godt samarbeid på legesenteret, samt med andre deler av helsetjenesten.
• Du tar din del av ansvaret for kollegial drift av legesenteret.
• Du har en genuin interesse for mennesker og deres helse- og livssituasjon.
• Interesse for primærhelsetjenesten og allmennmedisin.
• God arbeidskapasitet.
Vi tilbyr
• Trygt og åpent arbeidsmiljø, med fokus på trivsel.
• Inkluderende og sterkt fagmiljø.
• Erfarne og dyktige helsesekretærer.
• Trivelige sjønære lokaler.
• Tilrettelegging av ALIS- løp og kurs/ veiledning med hensyn til næringsdrift ved behov.
Søknadsfrist: 14.april 2025
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.