Kort om arbeidsgiver
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Øvre Eiker kommune har 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Offentlig tjenestepensjon
Med jobben følger en av Norges beste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Dette gir deg mer enn du kanskje tror.
Øvre Eiker kommune sparer pensjon for deg. Vi betaler inn hele 15 – 20% av lønnen din, avhengig av hvilken lønn du har. I tillegg setter du selv av 2 %. Dette beløpet trekkes automatisk fra lønnsutbetalingen din hver måned.
Gjennom pensjonsordningen sparer du til fremtidig alderspensjon og AFP. I tillegg er du sikret ved sykdom og død gjennom uførepensjon og etterlattepensjon.
Den endelige pensjonsutbetalingen blir bestemt blant annet av hvor mye du har jobbet og hvor mye du har tjent. Offentlig tjenestepensjon har en livsvarig utbetaling, til forskjell fra det private hvor utbetaling ofte kun skjer over 10 år.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i portalen.
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
Øvre Eiker kommune oppretter en ny fastlegeavtale (null-hjemmel) for næringsdrift ved Skotselv legesenter. Her har du muligheten til oppstart i fastlegeavtale med svært gunstige vilkår for inntreden. Søkere vil bli vurdert etter gjeldende regelverk, faglige kvalifikasjoner, motivasjon og personlig egnethet.
Legesenteret er et hyggelig, veldrevet to-legekontor med utvidelse til tre fastleger med denne avtalen. Flotte, nyrenoverte lokaler, med ny lab og venterom. Beliggenheten er sentralt i Skotselv med gode parkeringsmuligheter. Avstand til Drammen og Kongsberg er 30 min og til Oslo ca. 1 time med bil.
Det er ansatt to dyktige legesekretærer med god kapasitet. Kontoret er godt utstyrt, og det benyttes WebMed journalsystem.
I oppstartsfasen gis basistilskudd (grunnstilskudd) for inntil 500 listepasienter ihht gjeldende regelverk i ASA 4301. Dette forutsetter at listetaket er 500 eller høyere.
Øvre Eiker kommune tilrettelegger for at leger i spesialisering (ALIS) skal få gjennomført et godt utdanningsløp i allmennmedisin.
Vi har moderne interkommunal legevakt i Kongsberg med gode vaktordninger og lav vaktbelastning.
Det gjøres oppmerksom på at offentlig tjenestepensjon i KLP ikke gjelder for fastlegeavtale for næringsdrift.
Arbeidsoppgaver
- Fastlegeansvar for listepasienter
- Deltagelse i legevaktsarbeid ved Kongsberg interkommunale legevakt
- Spesialister kan få veiledningsansvar etter avtale
- Kollegial fraværsdekning ved legekontoret i ferier og annet fravær
- Andre allmennlegeoppgaver i kommunen kan pålegges inntil 7,5 timer pr. uke, ihht ASA 4310
Kvalifikasjoner
- Lege med norsk autorisasjon uten begrensninger (HPR nummer oppgis i søknad)
- Gjennomført LIS1
- Spesialist i allmennmedisin eller i oppstart av/under spesialisering
- Behersker norsk språk godt, både muntlig og skriftlig
- Erfaring fra allmennmedisin
Personlige egenskaper
- Engasjement og interesse for allmennmedisin
- Pasientorientert, systematisk og pålitelig arbeidsstil
- Gode samarbeidsevner, både med kolleger og andre samarbeidsparter
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Evne til å drive legepraksis
- Gyldig politiattest ihht helse- og omsorgstjenenesteloven §5-4, ikke eldre enn 3 mnd. må framlegges før tiltredelse
Vi tilbyr
- Praksis i et veletablert legekontor, med hyggelige kolleger og dyktige legesekretærer
- Svært gunstige vilkår for inntreden
- Fraværskompensasjon i inntil 10 dager ved egen eller barns sykdom
- Dekning av kostnader inkl. praksiskompensasjon, til videre og etterutdanning
- ALIS får avtale med kommunen og det søkes ALIS-tilskudd for dekning av utdanningskostnader