Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.

Kort om arbeidsgiver
Veavågen legesenter har 3 fastleger, en av hjemlene er nå ledige. Senteret har rutinert hjelpepersonell, sykepleier og helsesekretærer, totalt 2,7 årsverk. Det brukes Pasientsky journalsystem, timebestilling og e-konsultasjoner.  

Lokalene leies av kommunen og er lyse, velutstyrte og lett tilgjengelige. Det er gode inntjeningsmuligheter i hjemmelen som har kapasitet til 1000 - 1250 pasienter.   

Legesenteret har per dags dato legedrift i privat praksis. Legesenteret er organisert i et AS. Hjemmelen er overtatt av kommunen og det er derfor ikke kostnader knyttet til overdragelse av hjemmelen, men ved fortsatt drift i privat næring må det på forventes innbetaling i AS for å dekke drift og eventuell ny investering.  

Driftsmodell:  
Kommunen har avgjort at privat næring skal være den foretrukne driftsformen innen fastlegetjenesten i Karmøy. Karmøy kommune er imidlertid åpen for å drøfte driftsmodell med søker. Alternativene som kan vurderes er   
  • Privat næringsdrift som lege i samarbeid med øvrige leger i AS 
  • 8-2 avtale med kommunen, der legen mottar refusjon og egenandeler  
  • Kommunalt fastlønnet vikariat i ett år med overgang til 8-2 avtale eller privat næring 
 
Arbeidsoppgaver 
Følge opp egne listepasienter. Betjene øyeblikkelig hjelp for kolleger ved fravær og i ferier.  Delta i drift ved legekontor, oppgaver rullerer/fordeles etter ønsker og interesser. 
 
Den som tildeles hjemmelen må i tillegg ta del i legevakt ved Karmøy legevakt. Det kan også pålegges offentlig allmennmedisinsk legearbeid i kommunen inntil 7,5 timer pr. uke. Offentlig allmennmedisinsk legearbeid kan ved ønske utsettes i en oppstartfase.   
 
Kvalifikasjoner 
  • Norsk autorisasjon som lege Gjennomført turnustjeneste/LIS 1 
  • Spesialist i allmennmedisin eller under spesialisering i allmennmedisin (ALIS) 
  • Det stilles krav om politiattest i tråd med bestemmelser i helsepersonelloven 
  • Søkere må beherske norsk skriftlig og muntlig  
 
Personlige egenskaper 
  • Gode samarbeidsevner 
  • Personlig egnethet 
  • Evne til strukturert og selvstendig arbeid 
 
Vi tilbyr  
Hvorfor arbeide som næringsdrivende fastlege i Karmøy kommune?   
Som næringsdrivende fastlege har du stor fleksibilitet i din arbeidshverdag. Du har også i større grad enn som fastlønnet fastlege mulighet til å være med på å utforme legekontoret ditt slik du ønsker det. Legekontorene i Karmøy kommune er organisert slik at fastlegene ved legekontoret driver bedriften sammen, og har felles ansatt hjelpepersonell.    
 
Dersom du starter eller allerede er startet i spesialisering i allmennmedisin (ALIS), har kommunen, som utdanningsinstitusjon, et ansvar for å tilrettelegge for ditt spesialiseringsløp. I Karmøy kommune vil vi sørge for at du ved oppstart får tildelt veileder, og at din individuelle utdanningsplan utarbeides og følges opp. Veiledning og supervisjon vil skje på legekontoret og ved fastleger i kommunen.   
  
For å støtte opp om spesialiseringsløpet som ALIS søker kommunen om tilskudd fra Helsedirektoratet om å inngå ALIS utdanningsavtale mellom deg og kommunen. Dette innebærer utgiftsdekning på om lag 290 000 kroner årlig i spesialiseringsløpet til bl.a. utlegg og praksiskompensasjon ved fravær til kurs og andre utgifter knyttet til din spesialisering. Med forbehold om forlengelse av ordningen kan det gis tilskudd til ALIS-avtale med deg i hele ALIS løpet.    
Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.
Stillingskategori
Allmennlege
Arbeidsgiver
Karmøy kommune
Kontaktperson
Navn: Margareth Stokke Tangen
Tittel: Sektorsjef helse og velferd
Telefon: 98434405
E-post: msta@karmoy.kommune.no
Arbeidssted
Veavågen legesenter
Munkajordveien 2
4276 VEAVÅGEN
Søk på stillingen