Kort om arbeidsgiver
Sentralt beliggende på Østlandet, mellom Asker og Drammen, finner du grønne Lier med 28 000 innbyggere. Vi er en innovativ og fremoverlent kommune med mange spennende utviklingsprosjekter. Her er det stor tilflytting, gode oppvekstvilkår og flotte rekreasjonsområder. Lier kommune har 1700 medarbeidere som yter et vidt spekter av tjenester med høy kvalitet. Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere med sikte på å utvikle gode velferdstjenester til innbyggerne over tid.
Følg oss på
Facebook og se hvordan vi jobber!
Lier kommune har følgende ledige kommunale legestillinger;
2 x 100% vikariat
1 x 100% svangerskapsvikariat
1 x 100% sommervikariat
Arbeidssted vil være ved kommunens 3 sykehjem og ved det kommunale fastlegekontor, avhengig av behov.
Vikariat:
2 x vikariat 01.mars – 31. august, med kjerneperiode 23. juni – 3. august. Det er ikke mulig å ta ut ferie i kjerneperioden.
1 sommervikariat 01. juni - 31. august, med kjerneperiode 23. juni – 3. august. Det er ikke mulig å ta ut ferie i kjerneperioden.
For et vikariat er det mulighet for raskere oppstart. Aktuelle kandidater blir derfor bli vurdert fortløpende.
Svangerskapsvikariat:
Svangerskapsvikariat vil ha oppstart i juni og ha ca. ett års varighet med mulighet for forlengelse. Det vil ikke være mulig for vikaren å ta ut ferie i perioden 23. juni – 3. august.
I Lier kommune er det et godt faglig samarbeid mellom legene på sykehjem og på det kommunale fastlegekontoret.
Kommunen har to LIS1 leger som har sykehjemstjeneste en dag i uken.
Sykehjemsmedisin er et avansert og spennende fagfelt, som krever dyktige og engasjerte leger. Vårt mål er best mulig livskvalitet for våre beboere og pasienter. Legene våre må evne å se hele mennesket og gjøre individuelle vurderinger av hva som er nyttig for hver enkelt pasient i deres livssituasjon.
Det må påregnes arbeid ved kommunens tre sykehjem og vikar må disponere egen bil.
Lierlegene er et kommunalt fastlegekontor med to fastlegeavtaler.
Vi flytter inn i nytt lokale ved siden av Fosshagen ressurssenter i april 2025. Lierlegene tilbyr fastlegetjenester for ca. 1000 pasienter i tillegg til legetjenester til personer som står utenfor fastlegeordningen som eksempelvis sesongarbeidere og nyankomne flyktninger.
Lege som ikke er spesialist får tilrettelagt ALIS-løp med avtale, veiledning og ALIS tilskudd gjennom ansettelsesperioden.
Arbeidsoppgaver i sykehjem:
- Diagnostikk, utredning og behandling av pasienter ved sykehjem
- Vurdering av skrøpelighet, lindring og pasientens fremtidspotensiale, og styre tiltak i henhold til dette
- Samarbeid med fastleger, sykepleiere, hjemmetjenesten og spesialisthelsetjenesten
- Veiledning av LIS1 kan bli aktuelt
Arbeidsoppgaver ved det kommunale fastlegekontoret:
- Fastelgearbeid med oppfølging av alle typer pasienter, inklusiv administrasjonsarbeid
- Ø-hjelp
- Andre kommunale oppgaver
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisasjon som lege
- Fullført LIS1/turnustjeneste (Ved utdannelse fra utlandet med fritak fra LiS1 må dokumentasjon fra helsedirektoratet fremlegges.)
- Spesialist, eller under spesialisering, innen relevante fagfelt
- Erfaring fra allmennmedisin, indremedisin, geriatri, nevrologi, alderspsykiatri eller fysikalsk medisin og rehabilitering teller positivt
- Faglig dyktig og motivasjon for stadig utvikling
- Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig (tilsvarende B2 eller bedre)
- Gode evner til kommunikasjon med pasienter, pårørende, kolleger og ledere
- God kjennskap til norsk helsevesen vil bli vektlagt
- Gode datakunnskaper og kjennskap til elektroniske pasientjournalsystemer
- HPR-nummer må fremgå av søknaden
Personlige egenskaper
- Strukturert og fleksibel
- Effektiv og arbeidsom
- Positiv og løsningsorientert
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Ved ansettelse i minimum 3 måneder vil Lier kommune tilby utdanningsplan for ALIS med veiledning og fri til nødvendige kurs/læringsaktiviteter.
- Faglig og kollegialt nettverk med andre kommunale leger
- Gode velferdsordninger
- Engasjerte kolleger som er stolte over jobben sin
Alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og funksjonshemmede, må fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.
Politiattesten fremvises ved tilbud om ansettelse, og skal ikke legges ved søknaden.
I henhold til offentleglova kan kommunen være forpliktet å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.