Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.

Kort om arbeidsgiver
Legekontoret er organisert under Helseavdelingen, og har tre legehjemler, og LiS1lege, samt er administrasjonskommune for Indre Namdal Legevakt.

Hovedarbeidsoppgaver:
  • Fastlegeansvar for egne listepasienter.
  • Obligatorisk deltakelse i interkommunal legevakt for 4 kommuner (med totalt ca.  4800 innbyggere) administrert av Grong kommune. Legevakt er organisert som privatpraktiserende.
  • Samarbeid med helseforetak og andre kommunale helse- og omsorgstjenester.
  • Kommunale oppgaver (jfr arbeidsgivers styringsrett).
  • Kommunal ø-hjelp dagtid
Andre oppgaver som kan inngå i stillingene:
  • Medisinskfaglig ansvar for legevakt (5% stillingshjemmel)
  • Fast andel som legevaktslege (inntil 25% stillingshjemmel)
Kvalifikasjoner:
  • Godkjent autorisasjon som lege med refusjonsrett.
  • Ønskelig med spesialist i allmennmedisin.  Grong kommune er godkjent som utdanningssted LIS allmennpraksis (ALIS), og fullføring av spesialisering legges til rette for etter nærmere avtale.
  • Krav om kurs i akuttmedisin, samt nettkurset volds- og overgrepshåndtering for legevaktpersonell, og vold i nære relasjoner (jfr. Akuttforskriften).
  • Erfaring fra legevakt.
  • Norsk språk må beherskes tilfredsstillende både muntlig og skriftlig.
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med samarbeidspartnere som NAV og HELFO, samt norske systemer for refusjoner, forsikringssaker, sykemeldinger m.m.

Det vil i tillegg til faglige kvalifikasjoner bli lagt vekt på personlig egnethet og faglig engasjement.

Politiattest må fremlegges før tiltredelse.

Personlige egenskaper. Vi søker deg som:
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Positiv og sosial i samarbeid med kollegaer fra mange forskjellige yrkesgrupper
  • Er tydelig og trygg i rollen som fagperson.
  • Løsningsorientert
  • Tørre å lære nytt og utvikle deg raskt
  • Selvstendig, strukturert og effektiv
  • Evne til å takle et høyt arbeidstempo
  • Fleksibel

Vi tilbyr:
  • Gode lønnsvilkår.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter.
  • Et trygt og forsvarlig arbeidsmiljø med gode kollegaer.
  • Det er listetak på henholdsvis 1000, med faktiske pasienttall på listene per i dag er på i hhv overkant av 700.

Ansettelsesprosess:
  • Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer, avtaleverk og lokale avtaler. Lønn etter avtale i forhold til utdanning, praksis og lokale forhandlinger.
  • Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte.
  • Du må oppgi minimum to referanser (navn og kontaktinformasjon).
  • Annen avtale i fht stilling enn beskrevet over kan vurderes hvis ønskelig, og medfører egen prosess enn denne utlysning omfatter.
  Offentlighet:
  • Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
 Søknad sendes:
  • Alle som søker må levere fullstendig søknad via det elektroniske søknadsskjemaet på kommunens hjemmeside: https://www.grong.kommune.no/
  • Søknadsfrist: 31.01.2024
 
 Har du spørsmål, kan du kontakte:

Eva H. Bakken Brøndbo 93650244 (Avdelingsleder legekontor)
Eyvind Gartland 41670246 (kommunalsjef Helse- og omsorg)
Automatisk varsling av relevante stillinger eller personlig bistand i jakten på din neste jobb.
Stillingskategori
Fastlege/hjemmel/avtale
Arbeidsgiver
Grong kommune
Kontaktpersoner
Navn: Eva H. Bakken Brøndbo
Tittel: Avdelingsleder legekontor
Telefon: 936 50 244
E-post: eva.brondbo@grong.kommune.no
Navn: Eyvind Gartland
Tittel: kommunalsjef Helse- og omsorg
Telefon: 416 70 246
E-post: eyvind.gartland@grong.kommune.no
Arbeidssted
Grong legekontor
Blåklokkevegen 16
7870 GRONG
Søk på stillingen