Kort om arbeidsgiver
Nesna kommune på Helgelandskysten i Nordland er en spennende kommune med stort potensiale for vekst og utvikling. Kommunen er sentralt plassert som knutepunkt mellom kyst og innland.
Ca. 1800 innbyggere bor og trives i vakker natur fra fjell til hav, med varierte friluftsmuligheter og et rikt kulturliv.
Nesna kommune ligger i kommunesenteret på Nesna tettsted og har ca. 200 årsverk.
Er du nytenkende, faglig engasjert og kunne tenke deg å bli en sentral del av vårt helselederteam?
Kommuneoverlegen er kommunenes øverste medisinskfaglige rådgiver. Den som ansettes vil være helt sentral i utviklingen av det samfunnsmedisinske arbeidet i kommunen.
Vår kommuneoverlege slutter etter 26 år som lege i Nesna kommune, og vi søker hans etterfølger.
Nesna kommune har to fastlegehjemler og en stilling for LIS1-lege.
Den som ansettes vil få et særlig leder- /koordineringsansvar.
Nåværende stillingsinnehaver har en 50 % kommunal stilling som kommuneoverlege og 50 % fastlegeavtale med privat praksis. Vi er åpne for å tenke ulike kombinasjoner både med tanke på stilling og stillingsstørrelse, som for eksempel fastlønn med eller uten incentivdel i allmennpraksis, eller selvstendig næringsdrift.
Arbeidsoppgaver
- Medisinskfaglig rådgivning og veiledning
- Fastlegeliste med listetak på 750 pasienter
- 3-delt kommunal legevakt, vaktklasse 1
- Overordnet ansvar for miljørettet helsevern og smittevern
- En sentral rolle i kommunenes beredskapsarbeid
- Rådgiver i spørsmål knyttet til folkehelse, helseovervåkning og helseopplysningsarbeid
- Myndighetsoppgaver etter Lov om psykisk helsevern
- Bidra til fagutvikling og samarbeid på tvers av tjenester og nivå
- Faglig oppfølging av utdanningsstillinger
Det tas forbehold om endringer i arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjonskrav
- Du må være offentlig godkjent lege med norsk autorisasjon
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig må kunne dokumenteres
- Godkjent politiattest må kunne fremlegges ved ansettelse i tråd med bestemmelser i helsepersonelloven
- Krav om førerkort klasse B
Det er ønskelig at søker er spesialist i samfunnsmedisin og/eller allmennmedisin, men andre autoriserte leger oppfordres også til å søke. Det vil bli lagt til rette for, og dekket utgifter til, eventuell spesialisering i samfunnsmedisin.
Vi ser etter deg som har/er:
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Interesse og engasjement for samfunnsmedisin
- Evne til å tenke helhetlig, forebyggende og tverrfaglig
- Fleksibel og opptatt av endrings- og utviklingsarbeid
- Evne til å arbeide selvstendig og strukturert
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Utfordrende arbeidsoppgaver og mulighet til å bli med å videreutvikle et spennende samarbeid og fagmiljø på tvers av kommuner
- Kontor i nye, moderne lokaler som er samlokalisert med kommunens sykehjem og hjemmetjeneste
- Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid og god pensjonsordning
- Godt arbeidsmiljø i et inkluderende og raust nærmiljø
- Lønn etter avtale