Kort om arbeidsgiver
Hadsel kommune Helseavdelingen
Hadsel kommune ligger helt sør i Vesterålen, som en perle i grenseland mellom Vesterålen og Lofoten.
Kommunens 574 kvadratkilometer er fordelt på fire øyer: Hadseløya, Austvågøya, Langøya og Hinnøya.
Hadsel har i overkant av 8000 innbyggere. Av disse bor om lag tre fjerdedeler på Hadseløya. Her ligger kommunens administrasjonssenter Stokmarknes, og tettstedet Melbu.
Vi er veldig stolte av vår vakre natur, våre bruer, havet og vår kultur. Vi smykker oss med Møysalen, Vesterålens høyeste fjell (1262 meter over havet), Raftsundet og den majestetiske Trollfjorden, Hurtigrutens hus og den landsatte hurtigruta Finnmarken på Stokmarknes, Sildoljefabrikken på Melbu og kommunens mange kulturelle møteplasser gjennom året.
Hadsel kommune har ledig fastlegevikariat, for selvstendig næringsdrivende lege. Arbeidssted er for tiden ved Stokmarknes legekontor.
Vi har ledig følgende:
1. Fastlegehjemmel, vikariat, til og med 30. april 2024, med mulighet for forlengelse.
2. Fastlegehjemmel, vikariat, til og med 9. januar 2024, med mulighet for forlengelse.
Oppstart i begge stillingene etter avtale.
Er du LIS 1, som er ferdig i sept – 23, er du velkommen til å søke.
Om stillingene
Hadsel legetjeneste kan tilby et ungt, flott miljø med 11 leger og to turnusleger fordelt på to kontorer, samt et utekontor som er bemannet to ganger/mnd. Vi har kommuneoverlege i 40% stilling. Vi har konkurransedyktige avtaler for deg som selvstendig næringsdrivende lege. Vi tilbyr arbeid ved kommunalt kontor med 0-løsning, kommunen beholder 75% av basistilskuddet og du betaler ikke leie for kontor og/eller personell. I tillegg kompenseres det for sykefravær samt fravær ifm kurs/spesialisering.
Arbeidsoppgavene er varierte med kurativt arbeid, kommunal legevakt og legevakt i interkommunalt legevaktsamarbeid. Det må påregnes inntil 20% kommunal stilling i tillegg til fastlegehjemmelen.
Krav til kompetanse
- Norsk autorisasjon
- Oppfylt krav til minst to års veiledet tjeneste (norsk turnus eller tilsvarende)
- Gode norskkunnskaper, god muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Før tilsetting må politiattest fremlegges
- Gode datakunnskaper
Ønskede kvalifikasjoner
- Spesialist i allmennmedisin eller erfaring fra allmennpraksis
- Interesse for kommunehelsetjeneste
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å arbeide selvstendig, målrettet og strukturert
- Evne til å bidra til utvikling og kvalitetsforbedring innen området
- Kompetanse, erfaring og personlig egnethet vil vektlegges
- Løsningsorientert
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved gjennomført språktest 3 før evt. ansettelse.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk. Avlønning i evt kommunal stilling etter avtale i forhold til utdanning og praksis.
Egenerklæring tuberkulose og taushetserklæring må leveres før tiltredelse, i henhold til gjeldende regelverk.
Intervju
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Søknaden må inneholde søknadsbrev og CV, last gjerne opp attester og vitnemål.
Referanser kan oppgis i søknaden.
Velkommen som søker til Hadsel kommune - Et hav av muligheter!
Søkere må aldri oppgi Bank-id informasjon i søknadsprosessen.
Hadsel kommune ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.