Kort om arbeidsgiver
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Øvre Eiker kommune har 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
Øvre Eiker kommune satser på fastlegetjenesten og nå trenger vi flere fastleger. Kommunestyret har vedtatt en rekke tiltak for å styrke fastlegetjenesten og kommunen jobber aktivt videre med å utvikle kommunens legetjeneste. Vi tilbyr kommunal stilling eller næringsdrift.
Det er ledig fastlegestilling på tre veldrevne legekontorer:
- Legekontoret i Vestfossen: Kommunal fastlege, listelengde 900 pasienter. Ledig fra 01.03.23. Oppstart etter avtale. Legekontoret er et hyggelig, veldrevet 2-legekontor beliggende sentralt i Vestfossen og nært til jernbanestasjonen. Kontoret bruker CGM Allmenn journalsystem, har EKG, spirometri og egen lab.
- Skotselv legesenter: Kommunal fastlege, listelengde 900 pasienter. Ledig fra 01.05.23. Legesenteret ligger ca 10 km fra Hokksund sentrum. Kontoret bruker CGM Allmenn journalsystem, har EKG, spirometri og egen lab. Kontoret er veldrevet 2-legekontor, med god trivsel blant leger og medarbeidere.
- Legehuset i Hokksund: Fastlegehjemmel med næringsdrift, listelengde 1200 pasienter. Ledig for overtakelse 01.03.2023 eller senere etter avtale. Legehuset er kommunens største legesenter med seks fastlegehjemler, alle med næringsdrift. I tillegg har legekontoret en Lis1-stilling. Legesenteret ligger i Hokksund sentrum, med kort avstand fra jernbanestasjonen, ca 50 minutter med tog fra Oslo. Resepsjon, lab og skadestue er bemannet med faglig dyktige og positive medarbeidere. En fysioterapeut i manuell terapi er tilknyttet kontoret. Det er et godt arbeidsmiljø med stabilt personale, både blant legene og medarbeidere. Journalsystem: Pasientsky med mulighet for online timebestilling samt e-konsultasjon. Legehuset er organisert som driftsselskap og det forutsettes at ny hjemmelshaver inngår internavtale og selskapsavtale med de andre praksisinnehaverne før inntreden i gruppepraksisen.
For de to kommunale fastlegestillingene kan også næringsdrift være aktuelt hvis søker ønsker det.
Arbeidsoppgaver
- Fastlegeansvar for listepasienter
- Deltagelse i legevaktsarbeid ved Kongsberg interkommunale legevakt
Vi har moderne legevakt med gode vaktordninger og lav vaktbelastning. Det er for tiden ingen andre kommunale legeoppgaver tillagt stillingene/hjemmelen.
Kvalifikasjoner
- Lege med norsk autorisasjon (HPR- nummer oppgis i søknad)
- Gjennomført Lis1
- Spesialist i allmennmedisin eller under spesialisering
- Behersker norsk språk muntlig og skriftlig
Gyldig politiattest ihht helse- og omsorgstjenesteloven §5-4 må framlegges før tiltredelse.
Søkere vil bli vurdert etter gjeldende regelverk og avtaleverk.
Personlige egenskaper
- Engasjement og interesse for allmennmedisin
- Pasientorientert, systematisk og pålitelig arbeidsstil
- Gode samarbeidsevner både med kolleger og andre samarbeidspartnere.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
For søkere til hjemmel med næringsdrift vil evne til å drive legepraksis vektlegges.
Vi tilbyr
Kommunen har innført følgende tiltak for styrking av fastlegetjenesten:
- Tilskudd kr 300 000 ved kjøp av fastlegepraksis
- Fraværskompensasjon i inntil 10 dager pr år ved egen eller barns sykdom
- Dekning av kostnader, inkl. praksiskompensasjon, til videre- og etterutdanning i spesialiteten allmennmedisin, for spesialisering etter gammel ordning
- Regjeringens tiltak om økt basistilskudd iverksettes fra 1.1.23.
- ALIS-avtaler og ALIS-tilskudd ved spesialisering etter ny ordning
- Opptrapping av antall fastlegehjemler