Kort om arbeidsgiver
Senter for kvalitet i legetjenester (SKIL) ble etablert av Den Norske Legeforening i 2014, og har siden 2021 vært en delvis statlig finansiert stiftelse.
Stiftelsens formål er å arbeide for kvalitetsutvikling og pasientsikkerhetsarbeid i legetjenester utenfor sykehus.
Det gjør vi gjennom å tilby poenggivende kurs og seminar, jobbe tett med forskningsmiljøer, delta i sentrale referansegrupper knyttet til fastlegeordningen og regelmessig bidra med høringsinnspill til myndighetene.
SKIL består av dyktige, engasjerte og vennlige kolleger. Våre ansatte har ulik bakgrunn, kompetanse, erfaring og perspektiver. Vi mener at et slikt mangfold bidrar til best mulig oppgaveløsning.
Vi har kontor på Alrek Helseklynge i Bergen.
Vil du jobbe i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag?
SKIL søker fagsjef!
Fagsjef har som hovedoppgave å utvikle og vedlikeholde produkter slik at Stiftelsen SKIL oppnår sitt formål; kvalitetsutvikling og pasientsikkerhetsarbeid i legetjenester utenfor sykehus.
Stillingen rapporterer til daglig leder.
Arbeidsoppgaver
- Utvikling og kvalitetssikring av fagprodukter (kurs og læringsaktiviteter) fra idéutvikling til implementering og vedlikehold av produktene.
- Ledelse av forsknings- og utviklingsarbeid for nye produkter, tjenester og / eller prosesser
- Sørge for god kvalitet på SKILs produkter eller tjenester
- Veilede fagavdelingen og organisasjonen som helhet med innsikt og rådgivning basert på faglig kunnskap
- Overvåke og evaluere effekten av undervisningsmetoder og materiell
- Etablere og pleie nettverk med viktige samarbeidspartnere
- Faglig representere SKIL i referansegrupper og i andre aktiviteter
- Sammen med daglig leder, arbeide for god rekruttering av og oppfølging av leger i SKIL, blant annet gjennom intern fagutvikling og kompetanseheving
- Bidra til et arbeidsmiljø med takhøyde, rom for innspill, kreativitet, forutsigbarhet og tydelig kommunikasjon
Kvalifikasjoner
- PHD
- Forskningskompetanse
- Spesialist i allmennmedisin
- Erfaring som fastlege
- Kunnskap om kvalitetsarbeid og spesialist- og etterutdanningen i allmennmedisin
Personlige egenskaper
- Evne til å lede og motivere vårt team, samt skape et positivt og produktivt arbeidsmiljø
- Sterke muntlige og skriftlige ferdigheter, samt evne til å formidle komplekse faglige konsepter på en forståelig måte
- Evne til å jobbe systematisk og planmessig for å nå fastsatte mål
- Gode samarbeidsevner og evne til å bygge og pleie nettverk og relasjoner
- En genuin interesse for kontinuerlig læring og faglig utvikling innen medisinske kvalitetsarbeid og pasientsikkerhet
Riktig kandidat vil ha et bredt nettverk som er aktuelt for SKIL, og god kjennskap til våre samarbeidspartnere. Det er en fordel med erfaring fra fagpolitisk arbeid da SKILs mandat inkluderer faglig representasjon i offentlige referanse- og arbeidsgrupper og kontakt med helsemyndigheter.
Oppstart etter avtale.
Kandidater vurderes fortløpende.
Hos oss får du muligheter for profesjonell utvikling og vi kan tilby en konkurransedyktig lønn etter kvalifikasjoner og avtale. Svært god pensjonsordning med dagens maksimalsats på 7% av lønn fra 0G til 12G og tilleggssparing på 18,1% av lønn fra 7,1G til 12G.
Mulighet for hjemmekontor etter avtale.