Kort om arbeidsgiver
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Øvre Eiker kommune har 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i portalen.
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
Øvre Eiker kommune har en ledig fastlegeavtale på legekontoret i Vestfossen. Her kan du velge mellom kommunal fastlege med fastlønn og 20 % provisjon eller selvstendig næringsdrift med gunstige vilkår for overdragelse. Om ønskelig kan man gå over til næringsdrift etter en periode med kommunal ansettelse. Overdragelse av praksisen skjer fra kommunen.
Legekontoret er et hyggelig, veldrevet 2-legekontor beliggende sentralt i Vestfossen. Listelengden er på 800 pasienter, med mulighet for utvidelse. Kontoret bruker CGM Allmenn journalsystem.
Vi har moderne legevakt med gode vaktordninger og lav vaktbelastning. Det er mulighet til å ta ekstra vakter om ønskelig. Det er for tiden ingen andre kommunale legeoppgaver tillagt stillingen.
Søkere vil bli vurdert etter gjeldende regelverk og avtaleverk.
Tiltredelse ønskes snarest eller etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Fastlegeansvar for listepasienter
- Deltagelse i legevaktsarbeid ved Kongsberg interkommunale legevakt
- Spesialister kan få veilederansvar etter avtale
- Kollegial fraværsdekning på legekontoret ved ferier og annet fravær
- Andre kommunale oppgaver kan bli tildelt ved behov
Kvalifikasjoner
- Lege med norsk autorisasjon uten begrensninger (HPR- nummer oppgis i søknad)
- Spesialist i allmennmedisin eller i oppstart av/under spesialisering
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- Erfaring fra allmennmedisin og god kjennskap til norsk helsevesen
Personlige egenskaper
- Engasjement og interesse for allmennmedisin
- Evne til å se sin rolle som en del av et større helsevesen
- Pasientorientert, systematisk og pålitelig arbeidsstil
- Evne til å jobbe selvstendig
- Gode samarbeidsevner både med kolleger og andre samarbeidspartnere
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Ved næringsdrift vil evne til å drive legepraksis bli vektlagt
Gyldig politiattest ihht helse- og omsorgstjenesteloven §5-4 må framlegges før tiltredelse.
Vi tilbyr
Ved fastlønn:
- Grunnlønn + 20 % provisjon fra pasientgenererte inntekter
- Svært gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Hvis ønskelig, er det mulighet for ALIS-løp
Ved næringsdrift:
- Mulighet for å søke etableringstilskudd på inntil kr 300 000 ved kjøp av fastlegepraksis
- Fraværskompensasjon i inntil 10 dager pr år ved egen eller barns sykdom
- Dekning av kostnader inkl. praksiskompensasjon, til videre- og etterutdanning
- Hvis ønskelig, er det muligheter for ALIS-løp