Kort om arbeidsgiver
Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.
Faglig dyktige kollegaer + variert og spennende hverdag = sant! Vi søker etter lege til 100% fast stilling
Vi søker etter lege med spesialisering eller ALIS til 100% fast stilling i Bærum kommune. Mariehaven helsehus og mottak består av 2 avdelinger, KAD/korttid og avdeling 1. Arbeid på KAD er godkjent som "institusjonstjeneste" for allmennmedisinske læringsmål 055 og 085.
KAD/korttid består av 36 sengeplasser fordelt på 15 KAD plasser (kommunale akutte døgnplasser), 6 mottaksplasser og 15 ordinære korttidsplasser. Ansatte i avdelingen er en kombinasjon av leger, sykepleiere, helsefagarbeidere, fysio- og ergoterapeuter. Sammen er vi opptatt av å sette pasienten i sentrum med fokus på tverrfaglighet, behandling, gjenopptrening/mobilisering og utskrivelse til eget hjem. Vi tilstreber godt samarbeid med pasient, pårørende, spesialisthelsetjenesten og kommunehelsetjenesten.
Pasientene som kommer til KAD/korttid er i et akutt sykdomsforløp og trenger tett medisinsk oppfølging. Vi har bredt spenn i innleggelsesårsaker. KAD tar i mot pasienter fra fylte 16 år, men hovedvekten av pasienter i avdelingen er eldre i en akuttfase med sammensatt og komplekst sykdomsbilde. Her må du trives med å jobbe i en aktiv hverdag og være trygg på egne faglige avgjørelser.
Det er flere leger ansatt i avdelingen som du vil arbeide i team med, og det er samarbeid mellom legene på tvers i kommunen blant annet i forbindelse med smågrupper, faglig utvikling og ferieavvikling. Bærum kommune har en en fagoverlege som jobber med å knytte fag, kvalitet og samarbeid i legetjenesten sammen på kommunens sykehjem og helsehus.
Stillingen innebærer 35,5 t i turnus med arbeid på kveld og helg.
I tillegg til KAD/korttid består Mariehaven av avd.1 som er sykehjemsavdeling med 27 forsterket skjermet demens og 9 plasser for psykogeriatriske sykehjemsbeboere.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegge, diagnostikk, klinisk oppfølging og behandling av pasienter
- Delta i tverrfaglige møter, pårørendesamtaler og møter med andre samarbeidspartnere
- Journalføring i henhold til lovverk
- Bidra til kvalitetssikring og utvikling av tjenesten
- Bidra til godt samarbeidsklima mellom leger og faglig utvikling på tvers av avdelingene på eget tjenestested
- Bidra og delta i internundervisning og smågrupper
- Veilede andre leger under spesialisering/LIS og medisinstudenter
- Tilse pasienter på sykehjemsavdeling på eget tjenestested ved akutte hendelser
Kvalifikasjoner
- Lege med norsk autorisasjon, HPR-nr. registreres i CV
- Lege med fullført spesialisering innenfor relevant fagområde, lege i påbegynt spesialisering og relevant erfaring. Søkere som har fullført de to obligatoriske årene i uselektert allmennpraksis blir prioritert
- Gode datakunnskaper med ferdigheter i elektronisk dokumentasjon (Bærum kommune benytter Profil som journalsystem)
- Ønskelig med kompetanse og relevant erfaring fra geriatri, indre- og akuttmedisin, allmennmedisin
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende - dokumentasjon på språkkompetanse må legges ved søknad
Personlige egenskaper
- God formuleringsevne både muntlig og skriftlig
- Evne til å arbeide både selvstendig og i team
- Evne til å arbeide ansvarlig, strukturert, nøyaktig og effektivt
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Smågruppe som kan gi tellende timer til allmennmedisin videre- og etterutdanning eller til kompetanseområdet i alders- og sykehjemsmedisin
- Faglig veiledning fra sykehjemsoverlege
- Gode ALIS-løp, dersom ikke-spesialist
- Overlegepermisjon 4 mnd. hvert 5. år dersom du er spesialist
- Offentlig tjenestepensjon
- Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
Gyldig politiattest iht helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.