Kort om arbeidsgiver
Gjesdal kommune har 11 fastlegehjemler fordelt på 2 legekontor. Størsteparten av hjemlene er tilknyttet næringsdrift, men vi har også kommunalt ansatte ALIS.
En av våre fastleger skal gjennomføre siste del av sin spesialisering, og vi har derfor ledig ett års vikariat i allmennpraksis ved Helsebanken legesenter.
Helsebanken legesenter er et veldrevet legesenter med totalt 5 leger. 3 av legene er næringsdrivende, hvorav 2 spesialister i allemennmedisin. De siste 2 legene er kommunalt ansatte ALIS.
Kontoret er veldrevet, og har totalt 6 rutinerte hjelpepersonell ansatt, inklusiv 1 sykepleier. Kontoret er i overgangsfase til journalsystemet Webmed. Kontoret har et velutstyrt laboratorium, med EKG og AAI via Mesi, spirometri og 24-timers blodtrykk via Welch Allyn. Sendeprøver går til SUS eller Fürst.
Gjesdal har interkommunal legevakt lokalisert i Sandnes kommune. Sandnes legevakt er veldrevet og med gode rutiner og dyktige ansatte. Det er lav vaktbelastning, men god mulighet for ekstravakter.
Listestørrelse er 1050 pasienter, samt 15% kommunal bistilling. Gjesdal kommune kan tilby søkere fastlønn, eller man kan velge næringsdrift med avtale med hjemmelsinnehaver. Vi ber om at søkere opplyser i søknaden om hvilken lønnsmodell man ønsker.
Fastlegepraksis i Gjesdal kommune skal drives ihht lov om kommunale helse- og omsorgstjenester, fastlegeforskriften og annen relevant helselovgivning og rammeavtaler.
Helsebanken legesenter
Listelengde på 1050 pasienter
- Åpen og uselektert allmennpraksis.
- Plikt til deltagelse i interkommunal legevakt ved Sandnes legevakt.
Kvalifikasjoner
- Lege med rett til trygderefusjon fra Helfo
- Erfaring fra allmennmedisin vektlegges .
Personlige egenskaper
- Personlig egnethet med gode samhandlingsevner og kommunikasjon vektlegges.
- Søker må ha gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig samt god samfunnskunnskap/-forståelse.
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne .
Vi tilbyr
- Fokus på heltidskultur og konkurransedyktig lønn.
- Vi verdsetter høy kunnskap og kompetanse i våre tjenester og tilbyr relevant videreutvikling/utdanning der det er hensiktsmessig.
- Mulighet for barnehageplass for ansattes barn,
- Vi har en nydelig personalhytte på Hellvik til utlån for alle ansatte.
- Variert og spennende arbeid med høyt fokus på fag.
- En arbeidsplass med fokus på fagutvikling og et trivelig og lærerikt arbeidsmiljø, samt dyktige kollegaer med forskjellige videreutdanninger.
- Trivelig arbeidsmiljø med dyktige kollegaer.
Annet
Gjesdal kommune legger til grunn Smart Gjesdal i alt vi gjør, og ansatte utfordres til å sette seg inn i hva dette vil innebære i sin stilling. Smart Gjesdal betyr kort at vi jobber for å ta vare på nåtiden samtidig som vi legger forholdene til rette for fremtiden, gjennom å tenke bærekraft for folk, miljø og økonomi.
Gjesdal kommune ønsker gjennom satsing på utvikling av en heltidskultur - å fremme kvaliteten for den enkelte bruker, skape en mer fremtidsrettet og effektiv organisasjon - å legge til rette for ett godt arbeidsmiljø og forutsigbarhet for den enkelte medarbeider.
Gjesdal kommune ønsker større mangfold, og vil oppfordre alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, kultur og tenkemåte. Vi ser dette som viktig for nytenkning, utvikling og kvalitet i tjenestene våre.
Ansettelse etter gjeldende regler og tariffavtaler. I stillinger der politiattest kreves skal denne leveres (ikke eldre enn 3 mnd.) ved tiltredelse i stillingen
Søknader vurderes fortløpende