Kort om arbeidsgiver
Helseplattformen skal innføre og forvalte den nye pasientjournalen for helsetjenesten i hele Midt-Norge. Vi har et unikt arbeidsmiljø med medarbeidere fra helsetjeneste, IT, informasjonsforvaltning og prosjektstyring. Selskapet eies av Helse Midt-Norge RHF, Trondheim kommune og flere andre kommuner. Med Helseplattformen skal innbyggerne møte en mer sammenhengende helsetjeneste, og helsepersonell får et bedre arbeidsverktøy. Løsningen er i bruk i Trondheim kommune, Fosen kommunene, Fjellregionen, St. Olavs hospital, og i laboratoriene ved sykehusene i Midt-Norge.
Helseplattformen AS skal innføre og forvalte den nye pasientjournalen for helsetjenesten i hele Midt-Norge. Vi ser nå etter Produktspesialister til teamet "Løsning for fastleger". Arbeidet består bl.a. av å treffe fastleger fysisk eller på digitale plattformer, delta på kundebesøk og oppfølgingsbesøk, og sammen med resten av teamet bidra til en funksjonell og ønsket løsning for fastlegene i Midt-Norge.
Det er nødvendig å gjøre seg kjent med bruken av løsningen for fastleger slik at man kan bidra med innspill til løsningsforbedringer og drive forankringsarbeid internt og eksternt.
Rådgiver bør være lege med erfaring fra allmennpraksis, men LIS-1-ventere kan også søke. Temaet for øvrig består av både leger og andre uten helsefaglig bakgrunn. Vedkommende som ansettes vil arbeide utfra Helseplattformens kontorlokale på Piren i Trondheim, men vil også delta på møtevirksomhet rundt i Midt-Norge. Fastlegeteamet har høyt tempo, mange parallelle, løpende aktiviteter og har et bredt arbeidsomfang. Det er derfor viktig at vedkommende som ansettes evner å kunne håndtere en stor arbeidsmengde, samtidig er det viktig at effektiviteten ikke går på bekostning av kvaliteten.
Arbeidssted fortrinnsvis i Trondheim. Ved arbeid på de andre lokasjonene, må reisevirksomhet påregnes.
Arbeidsoppgaver
- Tett samarbeid med teamleder og produkteier
- Demonstrasjon av løsningen for fremtidige aktører
- Delta i opplæringsaktiviteter for fastleger
- Yte support og oppfølging av fastleger som bruker løsningen
- Koordinering og støtte i ferdigstillelse av prosjektets leveranser og løpende aktiviteter
Kvalifikasjoner
- Lege eller LIS-1-ventere.
- Erfaring fra prosjekt-, prosessledelse og evne til å ivareta flere ulike interessentgrupper.
- Behersker Microsoft Office meget godt, spesielt Excel, Powerpoint og Sharepoint.
- Behersker engelsk og norsk svært godt, både skriftlig og muntlig.
Ønskede kvalifikasjoner
- Spesialisering i allmennmedisin
- Erfaring ifra allmennpraksis
- Erfaring fra IKT-prosjekter i helsesektoren er en fordel
- Erfaring med kunderelatert arbeid er en fordel, eks. salg eller opplæringsarbeid
Personlige egenskaper
- Svært gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- "Selger-gen" med interesse av at kunder lykkes og blir fornøyde
- Engasjert og med et ønske om å utgjøre en forskjell
- Du må ha en ryddig og strukturert arbeidsmetodikk, og takle raske omprioriteringer
- Du må ha en profesjonell fremtoning og være pålitelig
- Ha høy arbeidskapasitet
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø med høy fagkompetanse.
- Deltagelse i en av Norges viktigste og mest spennende IT-satsninger innen helse.
- Muligheten til å være med å påvirke morgendagens helsetjeneste.
- Kompetanseutvikling som sikrer at medarbeidere og team er i front innenfor sitt felt.
- Nye lokaler på Piren i Trondheim.
- Pensjonsordning i KLP og gode forsikringsordninger.
- Lønn etter avtale.