Mange leger er skeptiske til å ta over en fastlegehjemmel i disse dager. Halden kommune ønsker derfor at du skal få prøve deg i en fastleges hverdag i ett år før du bestemmer deg for om du ønsker å overta hjemmelen! 
Hvis du bestemmer deg for å overta hjemmelen etter et år vil det ikke være behov for ny utlysning. Vi tildeler fastlegehjemmelen basert på denne utlysningen, men du takker i første omgang kun ja til et vikariat. Etter ett år må du bestemme deg for om du ønsker å overta hjemmelen fast. I utgangspunktet vil du jobbe som selvstendig næringsdrivende også det første året. Eventuelle andre ønsker kan imidlertid diskuteres på intervju. 
På denne måten håper vi at oppstarten som fastlege blir mindre skremmende og uten langtidsforpliktelser det første året. Karrestad legesenter er veldrevet, har splitter nye lokaler og svært hyggelige og dyktige leger og helsesekretærer. Dette vil vi at du skal få oppleve før du bestemmer deg. Veileder vil være erfaren spesialist i allmennmedisin, på samme kontor. 
Hjemmelen er ledig fra 1.oktober, eller etter avtale. Det er 1000 pasienter på listen. Karrestad legesenter er et 3-legesenter lokalisert i Halden sentrum, på gateplan med enkel tilgang også for bevegelseshemmede. Egen ambulanseinngang og eget "akuttrom/behandlingsrom". Fra 1.september vil det også være en LIS1 ved kontoret. Senteret har 3 helsesekretærer. Legene jobber som selvstendig næringsdrivende/personlig AS og leie av alt felles utstyr er inkludert i månedlig innbetaling til senteret.  
  
Det er ingen kommunale oppgaver tilknyttet hjemmelen, og per dags dato er dette heller ikke aktuelt, men dette kan avtales inn dersom ønskelig. Hjemmelen inngår for øvrig i kommunens ordninger for dagberedskap og legevakt. Det er i underkant av 1 dagberedskapsvakt hver måned. På kveld/natt/helg har vaktbelastningen den siste tiden vært på ca. 2-3 vakter per måned, med mulighet for hyppigere vakter hvis du ønsker det. Legevakten flytter 4.oktober inn i helt nye lokaler, samlokalisert med helsehuset og Stangeberget legesenter. 
 
Vi søker kollega med gode kliniske ferdigheter, faglig engasjement og interesse for allmennmedisin 
  • Krav om norsk autorisasjon som lege og gjennomført turnustjeneste/LIS1  
  • Spesialist i allmennmedisin eller påbegynt/ønske om spesialisering i allmennmedisin.  
  • Må ha gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig 
  • Det blir lagt vekt på gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner, samt personlig egnethet for privat allmennpraksis 
 Vi kan tilby 
  • Halden kommune kan tilby rekrutteringstilskudd ved kjøp av hjemmelen. 
  • Kommunen er registrert utdanningsinstitusjon, og vil tilrettelegge for leger i spesialisering i allmennmedisin. Vi kan tilby ALIS-tilskudd på ca kr 300.000, årlig i inntil 4 år, som utgiftsdekning for kostnader knyttet til det å være i spesialisering, jf. nasjonal ALIS-ordning. 
 
Tilsettingsvilkår: 
Ved tildeling vil det bli krevd tilfredsstillende politiattest. Betingelser for overdragelse av praksis avtales med kommunen. For øvrig skjer tildelingen i henhold til gjeldende lover, forskrifter og avtaleverk. 

Vi tar sikte på å gjennomføre intervjuer i uke 32-34.
Stillingskategori
Allmennlege
Arbeidsgiver
Halden kommune
Kontaktpersoner
Navn: Eva Cathrin Lindset
Tittel: kommuneoverlege
Telefon: 45 72 58 84
E-post: eva.cathrin.lindset@halden.kommune.no
Navn: Kjersti Gjøsund
Tittel: kommuneoverlege
Telefon: 98 21 76 72
E-post: kjersti.gjosund@halden.kommune.no
Navn: Marie Mack
Tittel: hjemmelsinnehaver
Telefon: 45 27 24 55
E-post: marienilsen@outlook.com
Arbeidssted
Storgata 4C
1767 HALDEN