Kort om arbeidsgiver
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Helsedirektoratet opprettet 5 regionale ALIS-kontor i 2020. ALIS Vest regionkontor er lokalisert i Bergen, der Bergen kommune er vertskommune. ALIS Vest skal bistå til sammen 66 kommuner i Vestland og Rogaland, med planlegging, etablering og oppfølging av utdanningen til LIS-legen. Kontoret består i dag av tre leger i deltidsstillinger (20% - 50%), i tillegg til en rådgiver i hel stilling. Vi ønsker å utvide staben med spesialist i samfunnsmedisin og/eller allmennmedisin, fortrinnsvis hel stilling, men deltidsstilling kan vurderes.
Arbeidsoppgaver
- Bistå kommunene med ny spesialistforskrift for å sikre helhetlig utdanningsløp i samfunnsmedisin/allmennmedisin
- Samarbeid med Helsedirektoratet, kommuner, Statsforvaltere, RegUt-sentre, Legeforeningen og andre samarbeidspartnere
- Samarbeide nasjonalt med andre regionale ALIS kontor, for å sikre nasjonal lik utdanning på tvers av regioner
- Kartlegging av og bistand til kommuner med rekrutteringsutfordringer
- Bistå kommunen i arbeid med ALIS-avtaler og skaffe kvalifiserte veiledere
- Arrangere kurs og seminarer regionalt og nasjonalt
Kvalifikasjoner
- Spesialist eller lege i spesialisering innen allmennmedisin eller samfunnsmedisin. Andre relevante spesialiteter kan vurderes.
- Interesse for eller erfaring fra spesialistutdanning i kommunen
Personlige egenskaper
- God samarbeids- og kommunikasjonsevne
- Evne til å jobbe selvstendig, til å prioritere og fordele oppgaver i et team
- Faglig engasjement
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Vi tilbyr fast kommunal stilling med spennende arbeidsoppgaver i utviklingen av ALIS Vest regionkontoret.
- Stillingen vil telle i spesialisering i samfunnsmedisin, etter gammel og ny ordning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale