Kort om arbeidsgiver
Legetjenesten på sykehjem er organisert i avdeling Legetjenester og inngår i virksomheten Helse, Rehabilitering og Mestring. Det er 9-10 sykehjemsleger fordelt på 6 bo og omsorgssentre med ulike typer plasser: Søndre Borgen/KAD, Solgården, Hurum, Gullhella, Nesbru og Bråset. Legene er tilstede på dagtid mandag – fredag. Kveld og helg benyttes legevakt.
Det er felles fagforum for sykehjemslegene og samarbeid med spesialisthelsetjenesten innen palliativ behandling, med mulighet for hospitering. Leger i spesialisering (ALIS) har utdanningsplan, veiledning og supervisjon jfr ny spesialistforskrift. 

Stillingene er lokalisert på Nesbru, Søndre Borgen korttid/KAD, Bråset og Hurum.

Hurum åpnet høsten 2021 og er et fremtidsrettet bo- og omsorgssenter med gode muligheter for tjenesteutvikling og bruk av ny velferdsteknologi.
 
Arbeidsoppgaver
  • Medisinsk oppfølging av kronisk og akutt sykdom hos beboerne ved bo- og omsorgssentrene og KAD
  • På KAD og korttidsavdelingene: løpende vurdering av igangsatt behandling og tiltak i tett samarbeide med sykepleier, fysioterapeut og andre faggrupper
  • Veiledning til øvrige faggrupper og bidragsyter i tverrfaglig arbeid og utvikling av tjenesten
  • Andre kommunale legeoppgaver ved behov
  • Bidra til å levere Asker kommunes kvalitetsreform «Leve hele livet»
Kvalifikasjoner
  • Norsk autorisasjon som lege
  • Godkjent turnus/LIS1-tjeneste
  • Ønskelig med ferdig eller påbegynt spesialisering, fortrinnsvis i allmennmedisin eller geriatri. Andre relevante spesialiteter er også aktuelt
  • Ønskelig med erfaring innen sykehjemsmedisin
  • Gode norsk-kunnskaper både skriftlig og muntlig. Om man ikke har norsk som morsmål er det krav om   språknivå tilsvarende B2
Personlige egenskaper
  • God på internt og eksternt samarbeid, herunder dialog med brukere og pårørende 
  • Arbeider godt både selvstendig og i team
  • Nøyaktig og strukturert
  • God arbeidskapasitet, er målrettet og beslutningsdyktig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
 
Vi tilbyr
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Gode lærings- og utviklingsmuligheter
  • Et godt fag- og arbeidsmiljø, engasjerte kollegaer
  • Mulighet til å gjennomføre spesialisering i allmennmedisin
  • Lønn etter gjeldende avtale og kvalifikasjoner
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 
Politiattest kreves av den som får tilbud om stillingen
Stillingskategori
Sykehjemslege
Arbeidsgiver
Asker kommune
Kontaktpersoner
Navn: Monica Myhre
Tittel: Leder
Telefon: 958 92 948
E-post: Monica.Myhre-Svendsberget@asker.kommune.no
Navn: Bengt Kallevik
Tittel: Medisinskfaglig rådgiver
Telefon: 916 70 614
Arbeidssted
Nesbru, Søndre Borgen korttid/KAD, Bråset og Hurum.
Holmquistveien 10
1394 NESBRU
Søk på stillingen