Kort om arbeidsgiver
Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.
Vi søker sykehjemslege til 100% fast ansettelse. Denne stillingen skal i første omgang jobbe 40/60 på henholdsvis Solbakken sykehjem og Nordraaks vei sykehjem.
Solbakken sykehjem ligger sentralt plassert 100 m fra Østerås buss- og T-banestasjon. Det er en somatisk langtidsinstitusjon med 88 beboere. Her jobber du sammen med en annen lege i 40 % stilling.
Nordraaks vei sykehjem ligger sentralt plassert 200 m fra Stabekk buss- og togstasjon. Det er en somatisk langtidsinstitusjon med 75 beboere. Her jobber du sammen med en annen lege i 20 % stilling.
Bærum kommune ønsker å styrke legetjenesten i kommunen. Det er blant annet ansatt en sykehjemsoverlege med ansvar for fag og kvalitet. Det jobbes med gode ALIS løp, og som ALIS i kommunen må du regne med å arbeide ved flere tjenestesteder for å kunne fullføre spesialisering i allmennmedisin.
Som sykehjemslege i Bærum kommune kan du bli bedt om å arbeide ved andre sykehjem dersom behovet i kommunen endrer seg, eller i forbindelse med ferier og annet fravær blant legene.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging, diagnostikk, klinisk oppfølging og behandling av pasienter
- Delta i tverrfaglige møter, pårørendesamtaler og møter med andre samarbeidspartnere
- Journalføring i henhold til lovverk
- Bidra til kvalitetssikring og utvikling av tjenesten
- Bidra til godt samarbeidsklima mellom leger og faglig utvikling på tvers av avdelingene
- Bidra og delta i internundervisning
- Deltagelse i smågrupper
- Veilede andre leger under spesialisering/LIS
- Som sykehjemslege ansatt i Bærum kommune kan du bli bedt om å arbeide ved andre sykehjem dersom behovet i kommunen endres, eller for å dekke opp ferie og annet fravær blant legene
Kvalifikasjoner
- Lege med norsk autorisasjon og fullført LIS1/turnus, HPR-nr. registreres i CV
- Du må være spesialist i allmennmedisin eller annen relevant spesialitet, eller ved ansettelse inngå avtale om å fullføre spesialisering i allmennmedisin
- Gode datakunnskaper med ferdigheter i elektronisk dokumentasjon (kjennskap til Profil verdsettes)
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende dokumentasjon på språkkompetanse, må da evt. legges ved søknaden
Personlige egenskaper
- God formuleringsevne både muntlig og skriftlig
- Evne til å arbeide både selvstendig og i team
- Evne til å arbeide ansvarlig, nøyaktig og effektivt
- Evne og ønske om å arbeide kunnskapsbasert
- Evne til å følge lover og retningslinjer
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Smågruppe som kan gi tellende timer til allmennmedisin videre- og etterutdanning, eller til kompetanseområdet i alders- og sykehjemsmedisin
- Faglig veiledning fra sykehjemsoverlege
- Gode ALIS løp, dersom ikke-spesialist
- Overlegepermisjon 4 mnd. hvert 5. år dersom du er spesialist
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
Gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse