Kort om arbeidsgiver
Velkommen til Grimstad kommune!
Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.
Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.
«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.
I Grimstad kommune skal ingen diskrimineres på grunn av kjønn, alder, etnisk opprinnelse, nedsatt funksjonsevne, religion eller seksuell legning.
Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4
Grimstad kommune har ledig en 100% stilling med fastlønn og 20% provisjon av egenandeler og refusjoner ved Brannstasjonen legesenter. Om du ikke er spesialist i allmennmedisin tilbys ALIS stilling med praktisk og økonomisk bistand til gjennomføring av spesialiseringen. Stillingen har for tiden en liste på 700 pasienter. Legesenteret har 3 fastleger, en LIS1 og 3 helsesekretærer/sykepleiere. I tillegg har kontoret medisinstudenter i praksis. Legesenteret er etablert i nye, moderne lokaler.
Lokalene bygges nå ut og står klar 1. mai med nye, moderne og tilpassede lokaler for god og effektiv drift. 3 nye legestillinger, i tillegg til 3 nye stillinger for helsesekretær/sykepleier, innebærer en betydelig utvidelse av senteret. Kontoret bruker Infodoc journalsystem. Legesenteret er lokalisert nær brann- og redningstjenesten og ambulansestasjon, og legesenteret har et særlig ansvar for beredskap på dagtid.
Stillingen er ledig umiddelbart.
Vi ønsker en kollega som har god kompetanse, erfaring og personlige egenskaper som passer inn i fellesskapet på legekontoret, og vi vil særlig legge vekt på samarbeidsevner og godt norsk språk.
Arbeidsoppgaver
- Fastlegeansvar for listepasientene.
- Gjensidig stedfortrederansvar med de andre legene på senteret.
- Legen vil inngå i kommunens beredskapsordning for nødnettradio på dagtid.
- Delta i legevakt ved den interkommunale legevakten i Arendal.
Kvalifikasjoner
- Autorisasjon som lege
- Spesialist i allmennmedisin eller påbegynt spesialisering i allmennmedisin
Personlige egenskaper
- Personlig egnethet og godt norsk språk er avgjørende.
- Gode samarbeidsevner og interesse for å delta i utviklingsarbeid vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En arbeidsplass med et godt arbeidsmiljø og spennende arbeidsoppgaver. Gode muligheter for å delta i ulike andre legeoppgaver i kommunehelsetjenesten, samt delta i arbeidet med å utvikle nye tjenester og samhandlingsrutiner. Kommunen er en foregangskommune innen e-helse og velferdsteknologi, med en stadig mer omfattende prosjektportefølje der vi svært gjerne vil ha fastleger med på arbeidet.
- Lønn etter avtale