Kort om arbeidsgiver
Gjerdrum kommune søker en samfunnsengasjert og samarbeidsorientert kommuneoverlege som ønsker å bidra til å utvikle kommunens folkehelse og legetjenester. Kommuneoverlegen skal blant annet etablere et kommunalt legesenter. Videre må kommuneoverlegen arbeide tett med det psykososiale ressurssenteret opprettet etter leirskredet. Stillingsinnehaveren rapporterer til kommunedirektør og har en sentral og synlig rolle i kommunen.

Arbeidsoppgaver
  • Medisinskfaglig rådgiving i organisasjonen
  • Myndighetsoppgaver etter lov om psykisk helsevern
  • Overordnet smittevernfaglig ansvarlig i kommunen
  • Ansvar for andre oppgaver som etter lov er tillagt kommuneoverlegen
  • Samfunnsmedisinsk rådgivning i kommunens folkehelsearbeid, forebyggende arbeid og i kommunens plan- og samfunnsutvikling
  • Folkehelsekoordinatorrollen er p.t. tillagt kommuneoverlegen
  • Ansvar for kommunale legetjenester
  • Bidra i samhandling med andre kommunale helsetjenester og med spesialisthelsetjenesten
  • Fagansvar, økonomisk og administrativt ansvar for fastlegeordningen i kommunen
  • Overordnet ansvar for LIS1-lege og lege i spesialisering
  • Ansvar for etablering, drift og utvikling av nytt, kommunalt legesenter
  • Deltakelse i kommunens kriseledelse
     
Kvalifikasjoner
  • Offentlig godkjent lege med norsk autorisasjon, og fullført norsk turnus eller LIS1 (under kvalifikasjoner)
  • Ønske om spesialisering eller påbegynt spesialisering i samfunnsmedisin, kommunen vil ev. tilrettelegge for slik spesialisering
  • Relevant erfaring
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B og disponere bil
Personlige egenskaper
Vi søker en medarbeider som
  • Har engasjement for rollen
  • Er fleksibel, viser initiativ og er løsningsorientert
  • Er engasjert pådriver og inspirator i tverrfaglig samarbeid; kommunalt og interkommunalt
  • Ønsker å arbeide med spennende og varierte samfunnsmedisinske oppgave
  • Ser lokalsamfunnets muligheter og utvikling 
  • Liker å ha en sentral og synlig rolle i lokalsamfunnet og overfor politisk nivå
Personlig egnethet tillegges avgjørende vekt


Vi tilbyr
  • Et spennende og hyggelig arbeidsmiljø i kommunen
  • Et godt faglig samarbeid og nettverk med de andre fem kommunene i Gardermoregionen
  • Stor grad av frihet i tilrettelegging av eget arbeid
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter 
  • Lønn etter avtale og meget god pensjonsordning
Politiattest må framlegges ved ansettelse. 

Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer
meroffentlighet ved tilsettinger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for
bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir informert og får mulighet til eventuelt å
trekke sin søknad før offentliggjøring, jf. offentleglova § 25.
Stillingskategori
Kommunal lege
Arbeidsgiver
Gjerdrum kommune
Kontaktperson
Navn: Frits Arne Eriksen
Tittel: Kommunedirektør
Telefon: 48990481
Arbeidssted
Gjerivegen 1
2022 GJERDRUM
Søk på stillingen