Kort om arbeidsgiver

ALIS-kontor, Region Øst skal utvide med to legestillinger. Kontorene skal bidra til å tilrettelegge for spesialisering i allmennmedisin i kommunene, sikre og utvikle nasjonal lik utdanning, samt gi rådgivning til kommunene vedrørende rekruttering. Kontoret er lagt under samfunnsmedisinsk enhet i Hamar kommune, som også innehar kommuneoverlege-funksjon for 4 kommuner.

Stillingen er i første omgang et engasjement for ett år, med mulighet for videre engasjement avhengig av videre bevilgninger til ALIS-kontorene via statsbudsjettet. Signalene er imidlertid at kontorene vil bestå og utvikles utover et kortsiktig perspektiv. Forslag i statsbudsjettet nå i oktober bekrefter disse signalene

Arbeidsoppgaver

  • Bistå i arbeidet med helhetlig utdanningsløp og lærlings-arenaer
  • Bistå kommunene med regionalt/nasjonalt å utvikle, gjennomføre, og koordinere læringsaktiviteter og å skaffe/bistå veiledere
  • Samarbeide og dele erfaringer med øvrige regionskontorer
  • Etablere gode samarbeidsformer med Legeforeningen og med de regionale utdanningssentrene for helseforetakene, samt ha møter med Helsedirektoratet
  • Rådgi og bistå kommunene i arbeidet med ALIS-avtaler for kommuner med rekrutteringsutfordringer
  • Innhente og formidle erfaringer med kandidater i spesialiseringsforløp, følge opp læringsmålene og ALIS-avtalene
  • Bistå i utviklingen av spesialisering i allmennmedisin

Kvalifikasjoner

  • Lege med autorisasjon
  • Erfaring og kjennskap til fastlegeordningen
  • Ønskelig med spesialisering i allmennmedisin, eller er i gang med dette
  • Spesialist i samfunnsmedisin eller annen spesialisering vil bli vurdert

Personlige egenskaper

  • God kommunikasjonsevne
  • Gode organisatoriske ferdigheter
  • Evne til å jobbe selvstendig og til å prioritere og fordele oppgaver i et team
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode samarbeidsevner
  • Resultatorientert
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Kommunal prosjektstilling
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter sentrale og lokale avtaler
  • For stillinger der det er krav om førerkort må dette fremlegges før tiltredelse
  • Arbeidstakere ansettes i Hamar kommune på de vilkår som fremgår av lover, reglement og tariffavtaler, herunder medlemskap i pensjonsordning etter gjeldende avtaler
  • Den som tilsettes må før tiltredelse gi bekreftede opplysninger om tuberkuloseforhold/ tuberkulinstatus og MRSA-status på eget skjema som vedlegges tilbud om stilling
  • For stillinger som krever politiattest j-f- Helsepersonell-loven § 5-4 må attest forevises før tiltredelse
  • Hamar kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, etnisitet eller funksjonsevne oppfordres til å søke. 
Stillingskategori
Andre legestillinger
Arbeidsgiver
Hamar kommune
Kontaktperson
Navn: Ketil Egge
Tittel: Kommuneoverlege i Hamarregionen
Telefon: 41567421
Arbeidssted
Helse og omsorg, Hamar kommune
Ankerskogvegen 7
2319 Hamar