Kort om arbeidsgiver
Drammen kommune hviler på tre bærebjelker: Et sterkt deltakerdemokrati gjennom aktiv innbyggermedvirkning, tjenester nær innbyggerne og en offensiv stedsutvikling som skaper attraktive lokalsamfunn. Kommunen ligger sentralt til i det nye fylket Viken, og har vel 100 000 innbyggere og rundt 6 500 ansatte.
Drammen kommune er Norges 7. største kommune og har 82 fastlegehjemler fordelt på 23 legesentre.
Drammen kommune har behov for engasjerte leger som er interessert i allmennmedisin. Vi har ledige vikariater som fastlege av ulik varighet. Det er mulig dette kan kombineres med vakter innen fengselshelsetjeneste, legevakt, sykehjemslegetjeneste og helsestasjonslegetjeneste.
For ansettelse i stillinger/oppdrag hvor man yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven kreves at gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, fremlegges før tilsetting i stillingen/oppdraget, jfr helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Attest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling/oppdrag, og skal derfor ikke legges ved søknaden.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Arbeidsoppgaver:
I tillegg til arbeid ved fastlegekontor må vikarlegen regne med deltakelse i kommunal legevakt.
Kvalifikasjoner:
- Norsk autorisasjon
- Gjennomført LIS1
- Erfaring fra fastlegepraksis og legevakt er ønskelig
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere.
Personlige egenskaper:
- Engasjement og interesse for allmennmedisin
- Fleksibel
- Pasientorientert, systematisk og pålitelig arbeidsstil
- Gode samarbeidsevner
- Gode kommunikasjonsevner
- Gode norskkunnskaper og god samfunnskunnskap/-forståelse
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende oppgaver i en kommune i utvikling
- Robust og velfungerende legevakt
Ønsket tiltredelse snarest eller etter avtale.
Søknader blir vurdert forløpende.
Ta gjerne kontakt ved spørsmål.