Kort om arbeidsgiver
Tynset kommune har ledig et 2-årig 100 % vikariat som fastlege ved legekontoret. Stillingen er ledig fra 01.11.2019.
 
Fastlegeansvar for egen liste med 1100 pasienter samt 24 % kommunal stilling som skolelege.
 
Legekontoret består av 6 fastleger og LIS1-lege. Hjelpepersonell av høy kvalitet. Det er 2 fastleger som er spesialister i allmennmedisin og 3 under utdanning. Det legges til rette for veiledning, og kommunen er godt kjent med sine plikter i forbindelse med LIS 3-utdanning i allmennmedisin. Legen blir privat næringsdrivende etter gjeldende avtaleverk med § 8.2 i rammeavtalen.
 
Da det kan bli ledig flere vikariater som fastlege for annen lege på samme kontor, vil vi bruke søkerlisten til denne stillingen også.
 
Arbeidsoppgaver
Kurativt arbeid som allmennlege i variert praksis. Legene har øyeblikkelig hjelp en dag hver i uka og deltar i legevakts-turnus som er 15-delt. Det utgjør 2 legevakter i måneden, legevakta er lokalisert ved Tynset sykehus. Vi mottar medisinerstudenter med lisens hver høst, og alle legene veileder vår LIS1-lege mot godtgjøring. Stillingen innehar også ansvaret som skolelege.
 
Krav til stillingen
Norsk autorisasjon som lege med godkjent turnusperiode/LIS 1 og refusjonsrett. Søkere med spesialistutdanning i allmennmedisin vil bli foretrukket og kandidater må ha gode samarbeidsegenskaper og kunne arbeide i team.
Det må vises interesse for utvikling av kommunens legetjeneste. Søkere må beherske norsk skriftlig og muntlig tilsvarende nivå C 1, og ha kjennskap til norsk helsevesen.
 
Personlige egenskaper
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, evne til å arbeide praktisk, målrettet og selvstendig, være fleksibel og ha evne til å takle nye utfordringer. Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
 
Særskilte krav til stillingen
Ved tilsetting kreves politiattest, ikke datert eldre enn 3 måneder.
 
Vi tilbyr
Et travelt, men trivelig og godt arbeidsmiljø.
En tjeneste i utvikling der det er gode muligheter for faglig utvikling.
Det gjennomføres ukentlig smågruppemøte for alle legene på kontoret som gir tellende timer i spesialistutdanningen.
Lønn etter avtale.
 
Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer
 
Søknad sendes
Tynset kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Søknad sendes  ved å trykke "Søk på stilling".
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer din CV i søknadsskjemaet. Du kan laste
opp vedlegg (vitnemål, attester m.m.).
CV vil bli brukt i utvidet søkerliste.
 
Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om
reservasjon ikke tas til følge.
 
Ved behov for hjelp, ta kontakt med personalavdelingen på tlf. 62 48 50 00.
Stillingskategori
Fastlege/hjemmel/avtale
Arbeidsgiver
Tynset kommune
Kontaktpersoner
Navn: Øystein Kyrre Johansen
Tittel: Helse- og omsorgssjef
Telefon: 62 48 50 26 / 415 16 318
E-post: Oystein.Kyrre.Johansen@tynset.kommune.no
Navn: Morten Bersvendsen Often
Tittel: Assisterende rådmann
Telefon: 62 48 50 14 / 920 63 308
E-post: Morten.Often@tynset.kommune.no
Navn: Tor Halvor Bjørnstad-Tuveng,
Tittel: Fastlege (hovedtillitsvalgt)
Telefon: 62 48 51 60
E-post: tor-halvor.bjornstad@tynset.kommune.no
Hjemmeside
Arbeidssted
Torvgata 1
2500 TYNSET